Plattform 9 3/4

Porthälla scoutkår Kårläger 2017

Det är dags att ta tåget till skolan Hogwarts, skolterminen drar snart igång. Ditt tåg kommer avgå från perrong 9 3⁄4. För att få följa med tåget måste du packa med dig vissa nödvändigheter, läs packlistan här på hemsidan.

När du är framme vid Hogwarts, kommer alla elever att väljas in till ett elevhem. Med ditt elevhem kommer du ha olika lektioner under skolterminen.

Följ med och upplev en skoltermin på Hogwarts!

Lägertid

Torsdag den 25/5 kl 10.00 börjar lägret på Porthällas scoutgård för gemensam avfärd till Lövsjön, Gråbo. Lägret slutar på söndag 28/5 kl 11.30 vid Lövsjön för gemensam avfärd till scoutgården. Vi kommer skicka ut vägbeskrivning till Lövsjön innan lägret.

För bäverscouter så börjar lägret lördagen den 27/5 kl 9.00 vid scoutgården för gemensam resa till Lövsjön och slutar samma tid som övriga lägret. Bäverscouten skall ha med sig en vuxen person på lägret.