Piraternas Ö 2016

Nu är det dags att anmäla sig till årets kårläger! Vi har hört att Piraterna härjar fritt på Björkö. Ingen har sett dem men vid stugan har vi sett spår av deras skattkista. Nu är det dags att anmäla sig till årets piratjakt 2016.

Lägertid

Torsdag den 5/5 kl 9.00 börjar lägret på vår scoutgård för gemensam avfärd till Björkö. Lägret slutar på söndag 8/5 kl 13.00 vid Björkö för gemensam avfärd till scoutgården.

Det finns möjlighet att vara med under kortare tid eller bara över dagen om man vill, men det är bra att försöka få det att passa med övriga lägertider så mycket som möjligt. Priset för en kortare vistelse är 100 kr/dygn.

Anmälan och betalning

Anmälan görs i detta formulär. I samband med anmälan, senast 17 april, betalas lägerkostnaden på 300 kronor in på postgiro 623616-0, Porthälla scoutkår. Uppge deltagarens namn och avdelning.

Lägerplats

Lägerplatsen är belägen naturskönt och avskilt på Bohus-Björkö i Göteborgs norra skärgård. Bohus-Björkö är välkänd för sina blåsippor och fina natur. Vid stugan finns en eldstad och fast vindskydd och fina möjligheter till bad.

Vill du som förälder besöka oss på lägret?

Om du som förälder vill komma på besök under lägret är du varmt välkommen. Under lördagen kommer vi finnas på lägerområdet hela dagen och vill man besöka oss passar det bra då. Vill man komma en annan tid är det bra att höra av sig innan och se hur det passar.

Ledare/vuxen

För dig som ledare eller vuxen finns det möjlighet att starta lägret redan på onsdagen den 4/5. Vill du som förälder följa med som ledare under lägret så är du varmt välkommen.

Vi ser fram emot ett fantastiskt läger tillsammans med dig