Barna Hedenhös 2014

Nu är det dags att anmäla sig till årets kårläger! I år kommer vi åka och besöka familjen Hedenhös på Stockholmen. Vi har hört rykten om att det håller på att ske konstiga saker där… Följ med och se vad som händer!

Lägertid

• Upptäckare & Äventyrare 29/5 – 1/6
  • Bävrar och Spårare 29/5 – 31/5

Lägerplats

• Lövsjön i Lerum

• 300 kr – Hela lägret
  • 200 kr – Bävrar & Spårare

Lägertider

Torsdag kl 10 börjar lägret på vår scoutgården för gemensam avfärd till Lövsjöstugan. Lägret slutar för Bävrar och Spårare lördagen den 31/5 kl 13 vid Lövsjöstugan för gemensam färd till scoutgåren. För övriga scouter avslutar vi på söndagen kl 13 vid Lövsjöstugan för gemensam färd till scoutgåren.

Det finns möjlighet att vara med under kortare tid eller bara över dagen om man vill men det är bra att försöka få det att passa med övriga lägertider så mycket som
möjligt. Priset för en kortare vistelse är 100 kr/dygn.

Anmälan och betalning

I samband med anmälan, senast 22 maj, betalas lägerkostnaden in på postgiro 623616-0, Porthälla scoutkår. Uppge deltagarens namn och avdelning.

Lägerplats

Lägret kommer att vara vid Lövsjön i Lerum. Stugan vi kommer att vara vid ligger precis intill vattnet, så det är bra om man har med badkläder. Under lägret kommer vi sova i tält eller vindskydd. Parkeringen ligger en bit från lägerplatsen så tänk på att packa väl. För besökare kommer det finnas en väl snitslad stig.

Vill du som förälder besöka oss på lägret?

Om du som förälder vill komma på besök under lägret är du varmt välkommen. Under lördagen kommer vi finnas på lägerområdet fram till 13 och vill man besöka passar det bra då. Vill man komma en annan tid är det bra att höra av sig innan och se hur det
passar.

Ledare/vuxen

För dig som ledare eller vuxen finns det möjlighet att starta lägret redan på onsdagen den 28/5. Vill du som förälder följa med som ledare under lägret så är du varmt välkommen!