minecraft 2015

Minecraft 2015

Nu är det dags att anmäla sig till årets kårläger! I år kommer vi besöka Minecraftvärlden. Vi har hört rykten om att det håller på att ske konstiga saker där… Följ med och se vad som händer!

Lägertid

Torsdag den 14/5 kl 10:00 börjar lägret på vår scoutgård för gemensam avfärd till Hålemyst. Lägret slutar på söndagen 17/5 kl 13:00 vid Hålemyst för gemensam färd till scoutgården.

Det finns möjlighet att vara med under kortare tid eller bara över dagen om man vill, men det är bra att försöka få det att passa med övriga lägertider så mycket som möjligt. Priset för en kortare vistelse är 100 kr/dygn.

Anmälan och betalning

Anmälan görs i detta formulär. I samband med anmälan, senast 1 maj, betalas lägerkostnaden på 300 kronor in på postgiro 623616-0, Porthälla scoutkår. Uppge deltagarens namn och avdelning. Det finns möjlighet att söka lägerbidrag, formuläret finns i slutet av denna sida.

Lägerplats

Lägret kommer vara vid Hålemyst i Rävlanda. Vid stugan finns en stor äng och mycket lekutrymme. Under lägret kommer vi att sova i tält eller vindskydd på ängen. Parkeringen kan ligga en bit från lägerplatsen, så tänk på att packa väl.  Under lägertiden kommer vägbeskrivning att finnas i brevlådan på Scoutgården (och på hemsidan) och för er som kör på torsdagen kommer vägbeskrivning att delas ut.

Vill du som förälder besöka oss på lägret?

Om du som förälder vill komma på besök under lägret är du varmt välkommen. Under lördagen kommer vi finnas på lägerområdet hela dagen och vill man besöka oss passar det bra då. Vill man komma en annan tid är det bra att höra av sig innan och se hur det passar.

Ledare/vuxen

För dig som ledare eller vuxen finns det möjlighet att starta lägret redan på onsdagen den 13/5. Vill du som förälder följa med som ledare under lägret så är du varmt välkommen.

Vi ser fram emot ett fantastiskt läger tillsammans med dig!