Pionjär 2018

Nu är det dags att anmäla sig till årets kårläger! I år kommer vi besöka vilda västern. Vi har hört rykten om att ett gäng banditer håller på med skumma saker där… Följ med och se vad som händer!

Lägertid

Torsdag den 10/5 kl 10:00 börjar lägret på vår scoutgård för gemensam avfärd till scoutstugan Ljungslätt. Lägret slutar på söndagen 13/5 kl 11:00 vid scoutstugan Ljungslätt för gemensam färd till scoutgården.

Lägerplats

Lägret kommer vara vid scoutstugan Ljungslätt i Gråbo, Lerum. Vid stugan finns en en äng samt att skogen ligger precis in till knuten. Under lägret kommer vi att sova i tält eller vindskydd på ängen. Parkeringen kan ligga en bit från lägerplatsen, så tänk på att packa väl.  Under lägertiden kommer vägbeskrivning att finnas i brevlådan på Scoutgården (och på hemsidan) och för er som kör på torsdagen kommer vägbeskrivning att delas ut.